Nuffnang

Sunday, November 30, 2008

Aku mahu dia yang……….

-patuh rukun islam (sayang, pi mekah buat haji sama2 yer nanti..)
-patuh rukun iman (rukun iman ada 6 yer..)
-imam kepada solat ku, paling2 subuh and isyak (sebab solat2 lain waktu bekerja)
-fartherly (rajin melayan kanak2..)
-penuh kasih sayang (kalau mama marah, pi kat ayah, sebab ayah tak garang~)
-pemurah (sebab aku pon sama, tak mau dapat suami yg terlalu sayangkan duit, hello, aku dah jumpa seorg -yang dikirim beli roti rm2.10, 10sen tuh pon dia amek ok~)
-bisnes sendiri, bukan cikgu. (kalau dia cikgu, aku pon kena jadi cikgu, cuti sama2, kalau aku shooting wed, hujung mggu dia bosan, kalau ada anak, lain… lagi satu, pikiran org makan gaji n bisnes sendiri ni lain..)
-pandai main gitar, paling2 main lagu man bai, *beribu bintang di langit kini menghilang, meraba aku dalam kelam, lalallaa…. Hmm… jatuh cinta ngan man bai~
-suka lelaki cam Hattan, tak hensem tapi karisma, tegas, pemurah, future thinker in business, aku suka dia since tgk dia dlm road to home with smiles.. ex-wife dia cantik… tak silap nama dia ariani. Suka layan anak dia makan. Beli anak dia macam2.. hmm… jenis tak sayang duit, tak kira kat sapa.
-Loving caring,sume yang ‘ing’ laa… hehehe…

Banyak giler permintaan, kalu lawa/kaya tak pe la, hoho… hello, nora yang kiut tuh pon bercerai masa preggy, siti yang kaya tuh pon laki carik lain, farah yg kawen ngan DR tuh lagikan bercerai… dan aku dah lupe sepasang bekas suami isteri ni, tapi mereka 2-2 pelakon, ha, yg pompuan, dramatis terkenal 90an, berkawan 10 thn, berkahwin sebulan jer ok… beego-shirah, azharina-dato S, do I have to repeat bout others? How bout kapel2 sama padan sama lawa, hmm.. farid kamil-irma? Yang lawa2 tapi tak kawen lagi? Fasha, Eja, bla..bla…Just named few f them.. yg kapel mat salleh tapi putus, haliza M-mat sallehs, sarah-fuad Abdullah (aku harap si fuad nih tak masuk agama dia balik, amin!~…).

Senang citer, mind ur own bisnes.

Kawen bukan cam pilih menu;
Silap pilih boleh re-order
Kawen bukan cam memandu;
Silap corner boleh u-turn;
Kawen bukan cam pilih ikan;
Senang jumpa berjenis2 kat pasar besar;
Kawen bukan cam ayam karen;
Hidup 21 hari dah boleh sembelih…

Kawen nih seumur hidup;
Kalau boleh bak kata orang tua,
Cerai melalui cangkul dan penyodok,
Kawen nih lafaz akad seumur hidup;
Penuh tanggungjawan dan amanah…

Aku belum sedia nak pikul tanggungjawab..
Bimbang kalau tak bersedia;
Aku akan berjawab dihadapanNya kelak..
Kenapa anak jadi begitu dan begini..
Lagi parah: suami pon akan jadi tanggungjawab kita plak..

Aku belum sedia dengan komitmen;
Ingat, kita berkahwin dengan keluarga dia jugak,
Dulu, air muka kita-kita aja kena jaga;
Kelak, air muka 3-4 salasilah kena jaga…

Tapi.. itu sume tak jadi masalah besar..
Kalau pokok pangkalnya hati, saling faham n tolenrasi…
Kalau dah jumpa dia yg sesuai, kenal 2bulan
aku dah sedia nak bertunang dengan dia, ahaks~
kalau dia lambat sangat, biar aku je pinang si dia, oho, gilerrr~


*dah. Melalut jauh sangat dah nih…

nak.kawen.dgn.org.yg.bagi.pinjam.rusuk.kiri.dia.kat.kiter

No comments: