Nuffnang

Monday, January 19, 2009

kaki ku kaku...

kiranya kalau ada sesiapa ingin hadiahkan padaku sepasang sepatu, made in malaysia- bukanlah tempatnya. bukan menyombong diri, tapi realiti. aku punya sepasang kaki yang agak besar. saiz 8, atau 10. *terkadang 12, seriyes, tak gurau.

dari zaman Uni, sampailah zaman bekerja di singtel dulu; aku sering mengeluh, kerana sering jumpa kasut yg cantik, tapi saiznya, tiada. terkadang; malu juga, bila cuba banyak kasut yang aneka corak and rendanya, stok yg ada, paling2, saiz 9.. dilema seorang yang berkaki besar. buntu.

sampailah aku mengadu pada suhaila, 2005;
-kenapa kita (kasut dia juga saiz 9) kaki besar2 ek?

jawab dia:
-itu tanda kaki kita 'kaki mahal' (su tersenyum)

soal aku lagi:
-yela, tapi sering kasut2 cantik, kita mampu pandang saja, belinya, tidak.

jawabnya (membuat aku terkesan sekali)
-kak, nasib baik kita punya kaki, boleh bergerak, sana sani, boleh bekerja, boleh memandu, tak payah guna kerusi roda, tak nyusahkan sesiapa pun, kan?

sumpah; sejak itu, aku bersyukur yang teramat.
Allah hantar dia untuk menjelaskan duduk perkara yg sering buat aku susah hati..
aku maseh punya sepasang kaki yang mampu membawa aku ke sana ke mari...

dlm familyku, ahli wanitanya yang punya saiz kasut terkecil, ialah angah, 5-7, sudah berumahtangga. ibu, aku, azie, adik: semua tergolong dlm 'kaki mahal', yg best, satu kasut terkadang dikongsi 4 orang, nak2 kalau datang angin nak 'mix and match'..

hahaha!


jarak.kosta.merah: kalau pergi princess di jalan TAR, memang adil, kedainya; kasut cantik dan punya saiz yg gabak! senang hati bila fikir nak carik kasut kawen nanti, love princess!! (matilah ko berangan!)



melihat gambar ini; membuatkan aku insaf sejuta kali!

4 comments:

Tijah said...

gimme 5. kita sesais...

||alis|| said...

kak tijj: huh? siriyes ke? boleh tubuh kelab 'kasutku saiz 10" pasnih.. hehehe...

madam kheyr hameed said...

kasut saya saiz 5
org panggil saiz display :(

||alis|| said...

khay: hhhumphhh... *tekap mulut tahan sesuatu dari terhambur keluar~*