Nuffnang

Wednesday, September 9, 2009

Rumah rezeki

.
Sebelum aku berpindah rumah sewa, aku takut sangat, bagaimanalah agaknya adik2 rumah aku nnt yer.. yer la, 8 kepala, mestilah sumenyer lain2 kan..

Tapi lepas 2 bulan nih berlalu, ya Allah, bersyukur aku punya adik2 rumah cam nih.. sume kepala best! Tak mahu laa tukar dengan adik lain :P

Sebab semuanya saling mendengar cadangan dan hormat kakak yg adaa dlm rumah tuh. Bila aku atau kak anis berikan cadangan yg baik untuk sume orang, sume ikut tanpa fikir dua kali.

Lagi satu, bila aku nak wujudkan dapur masak yg betol (ada gas dan dapur gas, bukan masak guna cooker..), semua setuju. Dan dlm umah plak ada 4-5 org yg boleh masak.. alhamdulillah.

Dan lagi satu adik2 semua tak berkira sngt, meja makan kami, penuh dengan segala makanan, ko nak amek amek la, tak kisah, janji satu syarat, nak amek, ckp, jgn amek senyap2.. tuh jer.

Bile tgk umah lain ada yg tak sefahaman, aku syukur sebab ada adik2 aku. Nak2 jumpa kak anis yang pemurahnya luar biasa. Sebab apa aku ckp camtuh, sebab dia nih asal ada jer duit sket, dia akan belanja macam2! Dia punya belanja sampai kami yg dibelanja nih terpaksa tahan tangan dia dari amek yg bukan2... hehehe.. camnih nyer org pon ada kan? Bagus2.. sebagai balasan, kami akan sayang kak anis lebih dari yg biasa, kekekeke!

.

10 comments:

Are_Long said...

seronok nyerrr mcm 2...
sekrg susah nk dpt yg terbaik mcm 2..
wlapun dok asrama kolej kan...
huhhhh.....

G-HaD's said...

salam n mornin k.alis;)
untung kan dpt kwn2 or housmte yg gtu...aman n bahgie le sme..insyallah...buat k.anis..k.anis mmg besh!!hehehe..walau sy pun xknal..hehhehe

G-HaD's said...

salam n mornin k.alis;)
untung kan dpt kwn2 or housmte yg gtu...aman n bahgie le sme..insyallah...buat k.anis..k.anis mmg besh!!hehehe..walau sy pun xknal..hehhehe

cik seLamaH KunDang said...

besh2 camtuh.mcm kitaorang kt umah sewa camtuh gk

itafukada said...

bagos2..camnila yg kiter cari.sepakat membawa berkat.ape yg penting??kerjaaasamaa..hehe..

hosmet2 sy pun begitu jugak.hepy! ^_^

||alis|| said...

hai kawan2...
salam dan selamat err.. petang.. ya selamat petang.

lately nih n3 saya sume auto publish, sudah jangka 2 mggu nih hamat laa bz tak hengat..

maka buat kawan2 saya ucapkan selamat berqunut masa witir nih yaa..

tata! :)

julietchun said...

aku nak tumpang duduk rumah ko sebulan dua buleh ke?

cun09 said...

salam...
best kan dok umah dpt geng 1 kepala...

bz buat kueh raya eekk...^-^

naqiubex said...

Looking great...

||alis|| said...

kak juliet tersayang nak dok setahun dua pon boleh :P

salam liza, bukan bz ngan kuih raya, bz uruskan majlis2 berbuka puasa :)

naqib: :), alhamdulillah dik..