Nuffnang

Monday, November 16, 2009

ikan

kat rumah aku ada satu akuarium ikan. boleh tahan besar... penat betul kalau nak tukar air... tapi oleh sebab ikan2 nih amanat adik aku yang belayar tuh (dia mintak tolong jaga), aku pon tolonglah jaga... (dengan harapan balik belayar esok2 sila laa belikan kak long handbag guess sebijik!)


sekarang yang tinggal hanya laa ikan betuk/puyu. tapi walau bagaimana pon, aku tetap jaga mereka2 macam ikan hiasan: ada pam air, bagi makan makanan ikan emas (lebihan sebenarnya pon..), atas tujuan nak bagi betuk2 nih gemuk n bersisik mengalahkan ikan kelisa laa konon2 nyer...

ada 3 ekor, sekarang dah takmo bubuh nama sebab bila bubuh nama nnt aku tertekan nak ingat nama sekor2... kalau sekor, ok la lagi kan..




cuma semalam... bila pandang2 jer betuk2/puyu2 nih dengan penuh kasih sayang.....








tetibe tekak aku terasa nak makan lauk acar ikan betuk/puyu!
ahahahahahaha!







sedap oooo kawan2...!!




***** OIT OIT... AI TAK AMEK PON IKAN PUYU TUH BUAT LAUK YER... AI BELI BATANG PINANG SETENGAH KILO, AI BUAT BLACKPAPER NGAN KENTANG AND KACANG IJAU, LAGI SODAP, AHAHAHA!

.
.

10 comments:

julietchun said...

ambik sajalah ikan dlm akuarium tu,kkekekekee.

Cik Pah said...

jgn buat pasal alis.. sian kat ikan tuh..

cun09 said...

Salam...

sabaq...sabaq...ciaaannnnnnn kat si ikan tuuu ^_^

**miss u**

Tijah said...

ala...tutup mata jer sauk. huhuhu

cik selamah kundang said...

kesian ikan adik ko..hahaha

joegrimjow said...

kejam gile
woohhsss

tasekM said...

hahaha... keji la ko lis. tapikan. aku rasa acar ikan betuk tu org melaka je kot yg makan... :)


.

+black.angelz+ said...

Kikiki..amek kalu mmg x dpt r beg guess..hihihi

GhOsToNe said...

hahahaha..
ingtkan dah amik ikan lam akuarium tue..
hehehe..

et said...

ngee..tangkap je la ikan2 dlm akuarium uh..wah3~