Nuffnang

Tuesday, January 5, 2010

OMR



ini ialah seorang bayi. perempuan. tapi sebelum tuh, mari kita pergi ke "once upon a time....." dahulu yer..

2006
masa mamanya masih berdating sama papanya, akulah teman yang di'heret' sama ke Ipoh nun UTARA sana semata2 mahu berjumpa bakal ibu mertua, "kiter cuak laa kak, jom la teman" haha! maka aku sebagai teman yang memahami, seperti biasa, gagahkan diri. cuak dia pindah padaku... kemudian bila pertama kali berjumpa dia dah peluk sakan kiter macam anak dia yang dah 3 tahun tak balik malaysia, maka kami cepat mesra, lalu bakal mak mertua ini automatik jadik mak angkat aku...

bila jiwaku resah hatiku kacau mindaku tenat otakku bergelora *ayat apakah ini? oh ayat dapur impiana Kak Di.. hehehe..*, bawak satu bagpack, beli tiket bas ke Ipoh, taraaaaaaaaa..... aku dah sampai depan pintu rumah dia. sukalah mak angkat aku nih, pasal dia yang sudah kehilangan suami tersayang akibat kanser, dapat jumpa budak separuh suku dan masuk air nih..

pi jimba2 di pangkor sama2, pi main petik2 strawberry di cameroon sama2... pendek kata, Aunty Midd mmg sporting orangnya. rapat dengannya bermakna aku punya banyak pengalaman dan banyak belajar erti kehidupan yang sebenarnya lebih luas dari pandangan mataku selama ini....

setelah 2 tahun ku kenali Aunty Midd, nasib baik laa akhirnya menantu aunty Midd sorang, iaitu teman baikku ini, kalau serius betol mahu dengan aku2 sekali jadik menantu dia, hahaha! *ju, masihkah kau ingat ko ada offer aku jadik madu ko?? hehehee!*

====================================

ok mari ke masa kini, anak ini diberi nama Arissa. ala2 nama anak sephia jenn ka? eh bukan ala2.. memang betol laa nama anak sephia jenn.

ada teman lain komen: "waa..congratss..best nama simpel jek.."



agak2 korang apa kaitan jawapan mama dia dengan tajuk n3 aku?




aku biarkan soalan aku tergantung la eh.. tata.










.

3 comments:

music. me. music. said...

nice blog!

mr edz said...

wah bila nak jadi madu ni?

||alis|| said...

music: makaseh :)

mr edz: wawawa.. sebut madu jer tegak telinga hang eh.. amboiii!