Nuffnang

Tuesday, July 6, 2010

janji tak buat lagi, eh?

fine. kisah kmarin dah reda skett.. tuh pon aku main politik. dok opis sepanjang pagi and siapkan susunan bil and resit kantin. hahaha... giler kuasa... gasaklah!

so nak citer satu benda kelakar la nih, tapi silalah berfikiran terbuka ya?


tiap pagi kantin aku akan buat nasi lemak. kira complete la kalau sapa makan n harga pon harga budak belajar. kalau rasa murah, yg extra tuh kira sedekah jer la.. ada rezeki lain tuhan akan bagi balik. dey apa yang aku rasukan ablasa nih.

ok, aku jaga kaunter, lepas tuh jenis kira tak pandang muka org, akan tgk pada pinggan sukmo. time bz takde masa nak tgk2 orang nih.

kemudian nak dijadikan cerita, ha kau baru cerita, intro sikit punya panjang kan? hahaha makcik suka!

ok2.. nak jadikan cerita, ada laa sekumpulan budak2 lelaki nih beratur nak sarapan nasi lemak. bila time depa nak bayar, maka beratur laa beramai.. dan tiba masa untuk membayar....

sorang makan nasi lemak, takde timun, pasal dia tak suka timun.. ok la, ko nyer pasal laa dik tak makan timun ni. akak takde hal... takde masa pon nak tau apsal ko tak makan timun.

haa..next yang belakang plak.. aik yg nih aku pasan dia tak makan kacang plak. ah, gasak..

ok, next, aik yang nih amek telur mata, tak suka tambah telur rebus plak.. ok la.. takpe, tambah harga telur mata jer la..

yang lepas budak nih la yg aku nak citer...

dalam nak cepat, aku lirik laa apa yg ada dalam pinggan dia. sekali aku pasan nasi lemak dia kurang sesuatu disitu.. so dalam nak cepat aku nih plak terussss meluncur lajuuuuu jer tanya mamat nih:

"eh dik, nasi lemak kamu nih jer?? tel*r kamu mana?" sumpah lillahi taa'la aku merujuk kepada telur rebus ok! sumpah!










3 saat 1 group tuh senyap sebelum berdekah2 depa gelakkan aku!

aku yang kepelikan, terus bagi otak aku rewind balik apa yg aku tanya.



ALLAHUAKBAR! mengucap panjang aku dalam hati.

sambil buat muka makcik kantin yg serius, aku terus cakap sambil menunduk:

"pagi2 maca nih sila berfikiran suci yer!" buat muka serius.


"kak, sebab saya serius laa saya macam nak jawab soalan akak tadi, hahaha!"

bengong. nasib laa sampai kesudah aku x pandang muka mamat tuh, kalau tak, harus tiap pagi aku teringat jer lawak tak suci nih.



bongok btol la! malu aku tau! hahaha!

.

13 comments:

Ms.Lilies said...

kalo ko tak pasan dia jawab nnt...

"kak..telur saya ada kat sini kak"

akakakakaka....ko nak jwb apa bebeh?

julietchun said...

aku sangat percaya ko berfikiran suci,hahahahaha. nasib baik budak, kalo bapak budak yg ko tanya gitu,harus sesuatu berlaku,hahahahhahaha.

julietchun said...

aku berfikiran suci murni masa bagi komen ni ok.:P

mr edz said...

"ada tiga jer tok.. telor ada banyak lagi tapi yang nampak tiga jer" petikan dari filem nasib do re mi

G-HaD's said...

oh...xTAHANG mau gelak guling2 ;p

tasekM said...

nasib baik dia tak tunjuk telur dia, kan...?

ha ha.


.

cik selamah kundang said...

xbley blah tasek m

Jimi Si Pendakap Malam said...

hahahahah..buat bahan yer..

i'm the girL said...

hi jalan2 :D

org lelaki memang sangat sensitif dengan lawak tak sengaja macam tuh kan? haha

CT FATIHAH said...

lucu giler sy tgk blog awk title "peminjam rusuk fahri" heheheheheheeh anyway, nice blog babe, huhu!

||alis|| said...

kakmimi: itu laaa jawapan yg paling aku takut nak dengau kak! ahahaha!

kakjuliet: vavava.. suci eh? jap eh.. ku akan kembali sat.

kakjuliet(2): ok, ku sudah kembali dari siri penyiasatan 'adakah kakjuliet berfikiran suci?', jawapannya ialah: yer benar2 suci yer puan2.. hahaha!

mr edz: filim yg mana ya? tak pasan :)

S: amboi anak dara nih! gelak guling2 kang aku tanya hok lain kang, mu bagi jawapan separa suci jer plak kang.. :P

kaktm: serba salah ku mahu balas komen mu kakak. fullstop. waka waka!

cikselamah: yer, sebab tuh aku tak mampu nak komen. dia sedang menguji aku suci atau tak nih... eh? ;D

||alis|| said...

pendakap malam: gigih laa bang nama mu! tabik. sastera peringkat 20 nih, huhuhu.. salam kenal ;)

gegurl: hi awak ;D jalan2 jer.. kiter pon komen2 jer datang sini :P

ctfatihah: lucu yer? kalau bahasa indo lucu maknanya comel.. hehehe.. tq for visiting :)

emma said...

ni yg paling klakar...hahaha..tadi tu aku silap komen...hehhe...