Nuffnang

Tuesday, April 12, 2011

putu piring...sedap.... ker?



kosmo, sebulan lepas. lokasi di merlimau/serkam. dekattttt sangat dengan tempat keje ku. sejak jumpa cerita ini, saya sering disoal ibu: "dah jumpa tempat makcik jual putu piring guna tempurung kelapa tuh?". selama 2 minggu. saya cari. dan cari. dan cari. tak jumpa. merlimau tuh besar tau. mana nak sempat jalan2 cari kalau setakat rehat sejam jer.



satu petang, ibu dan ayah beli ikan takde air batu kat serkam. dan membawa ini. ibu dengan eksyennya bagitau saya "alah kedai dia dekat depan masjid Sempang la kakak.." sekeping 50sen. ibu beli 10keping. menunggunya dekat 45minit. ibu jawab "yg penting sabar" oh, saya kurang sabar ;D


.

try satu, kemudian dua. boleh laa.. tepung dia banyak sangat. saya kurang gemar. gula kasar sikit. putu piring semabok masih menjadi idaman hati saya. lembut, gulanya halus. dan 5keping rm2. petang nih nak belilah 4hengget. sapa nak kirim?

.

4 comments:

Ms.Lilies said...

ko suka buat aku lapo!!!
kijam!

julietchun said...

ai baru beli kat pasar malam semalam :P

||alis|| said...

kakmimi:
bila lagi kan... esok entry makan lagi.. lagi kejam, huahuahua!!!!

kakjuliet: ala.. baru nak jeleskan akak taw...

cun09 said...

salam alis...

kat ghanu, warna dia x putih tp kuning...namenyee pun lain,putu ape ntah ^__^