Nuffnang

Friday, December 9, 2011

hidup ini bukan mudah, bertahanlah selagi mampu

aku selalu perlu dimotivasikan.

dan aku selalu memotivasikan.

2-2 aku suka sebab aku sedar, bila antara satu terjadi, aku tahu aku masih punya perasaan sayang dan disayangi oleh insan sekeliling.

kalau aku lelah, ada bahu, selalunya yang lebih dari satu, akan segera menghulur untuk minta aku bersandar.

jika ada yang lelah, aku takkan segan2 segera menghulur lebih dari sekadar bahu untuk mereka.

siapa kata hidup ini mudah?
tapi siapa pula kata hidup ini sukar?

segalanya letak pada iman, pada hati dan paling penting, pada minda.

kalau kita kata susah, maka susahlah ia. begitu juga sebaliknya.

cukup sekadar jika kita rasa kita susah, ada lagi yang lebih susah.

itu, yg selalu memotivasikan aku.

selagi kita tak menempuh cukup perjalanan, selagi itulah pengalaman belum cukup penuh didada...

yg menaip sambil selsema;
alis

3 comments:

kueh bakar said...

pengalaman akan mendahului perjalanan...

kueh bakar said...

pengalaman akan mendahului perjalanan...

||alis|| said...

bakar berlauk:
yer eh.. ok2, dengar kata sifu ;)