Nuffnang

Wednesday, December 28, 2011

tebiat pelik org2 pelik (dan masih pelik)


dulu2 masa aku kecik, kalau masuk pasaraya, kalau anak2 cina 3-4thn melalak kat dlm pasaraya tuh, aku cukup gerun tgk cara mak ayah diorang 'diamkan' anak2 diorang. kalau lempang, lempang bebetol, kalau tengking, diorang tengking bebetol tak kisah org lalu lalang tgk, kalau tinggal, dia tinggalkan budak tuh bebetol.

garang diorang sampai aku yg usia sekolah rendah diam tak berkutik tgk cara diorang displinkan anak2 yg buat hal depan org.

ada sekali, aku nampak ada nyonya tua nih sorong troli berisi 4org cucu2 yg berusia 1-6thn, sendat giler troli tuh aku tgk, apa barang dia nak beli pon aku tak sure sebab troli dah penuh ngan cucu2 dia.

kat tangan dia, tersisip kemas sebilah rotan panjangggg punya. asal cucu dia nakal atau bergayut nak kuar dari troli, dia akan sesah sambil marah cucu tuh.

aku rasa nyonya tuh bukan menakutkan cucu2 dia saja, dia takutkan org keliling dia sekali, hoho!

3 comments:

tasekM said...

aku pernah tgk melayu menampar anak sampai berdarah kt pasar malam.
aku takut.


.

||alis|| said...

kaktas: haa..????? alamak! pitam! pitam! kesian budak tuh..

ELeEa said...

Salam..
yup...
pernah tgk gak...ngeri kan...

=)