Nuffnang

Monday, July 23, 2012

semut hitam

3mlm terawih di surau kampung (masjid xsiap lagi wlau 3thn dh blalu).. Mcm2 manusia sy jumpa (ok bkn d surau jela.. Kali ni sy agak bias hiks) Kejap saf depan kejap saf tgh..itu saya. Cuma sy xpasti jika hormat itu bmaksud "sila jgn amek port mcik tuh makcik nih sbb dh 4 tahun terawih itu mmg tmpat dia. Erk. Kurang pasti juga jika kita xboleh duduk jemaah seorg oku. (sy kesian lihat mcik itu dipinggirkan.. Xde sapa nk duduk sebelah dia. Tahun ini saf kanak2 diasingkan dari saf dewasa. Bagus. Tahun ini juga surau tiada habuk maka sy kurang bersin spanjg terawih. Tahun nih adik yg cacat sebelah tgn dan bisu masih terawih bersama kami jemaah2. Tharu dapat jumpa dia sbb dia masih sehat dan masih menjaga keamanan jemaah dari budak2 yg buat bising di surau..heh. Melihat telekung mcik oku yg sudah lusuh tpi masih elok dan bersih itu membuatkan sy mahu menjadi semut hitam dalam pekat malam. Terdetik. Sesaat. Terus tfikir. Walau sayang tpi sy tpksa lepaskan jua.. Apatah lgi ianya pberian seorg karib yg melancong ke bandung bulan lepas. Sulamannya berat n kainnya sedap dibuat solat. Cuma sy xsesuai nak gunakan ia sebb agak singkat untuk sy yg agk tinggi n lebar ini. Heh. Menjadi semut hitam dalam pekat malam... Terima kasih pd sorg karib yg lain..sebab dia..ajarkan sy bgaimana mahu menjadi sorg. . Eh sekor semut hitam dalam pekat mlm.

10 comments:

marinahunny said...

alis, aku penah baca tau tp x ingt kat mana, benda yg kita sayang tu kalu kita bagi kat org insyaallah akn dtg balik cuma mungkin dlm bentuk rezeki yg lain la. Mcm duit la, sape x sayang duit kan, tp jgn kedekut kalu rs nk bg duit kat mak ke, sedekah kat sape2 ke, bagi je insyaallah akan bertambah rezeki

julietchun said...

besar ganjaran yg awak dapat.

||alis|| said...

Marina
Terbaek :)

KakJ
Ganjaran awk jugak.. ;)

gadisBunga™ said...

semut hitam gigit sakit woh!

||alis|| said...

gB
Nk2 yg bwak bisa tuh..semggu x ilang.huwa.

jimmy al ghazali indra said...

banyak pelajaran yang didapat dari semut

jimmy al ghazali indra said...

banyak pelajaran yang didapat dari semut

jimmy al ghazali indra said...

banyak pelajaran yang didapat dari semut

jimmy al ghazali indra said...

banyak pelajaran yang didapat dari semut

||alis|| said...

Jimmy
Yup..org tua2 ckp klu dlm hutan semut tak keluar merayap maksudnya malam tuh akn hujan. Wallhulaam.