Nuffnang

Wednesday, October 17, 2012

andai itu bisa buat kamu bahagia

"..berapa?" "...haa rm30.50..aaa 50sen diskaun laa..rm30 sja.. Ini daun kari sama daun pandan ai kasi you free aaa.."(tauke wanita. Cina) "...berapa semua sekali..?" "..ermm nasi lemak 3..kuih 4..donat 4..aaa..rm9.10 kak..." Aku keluarkan rm10. Gigih dia pulangkan 90sen. (peniaga 1 bangsa ngan aku) Di tempat lain.. Aku selalu dengar "...rm6.20 kak.. 20sen tuh halal laa.. Rm6 je sudah.." 10sen pon dia kira. Pdahal hmpir setiap hari aku beli sarapan pda dia. Datuk n isterinya boleh jadi saksi. Ntah laa.. Jujurnya.. Sejak itu..aku mula mencari2 gerai lain. Bukanlah bermakna aku berkira dgn 10sen tuh.. Tp sebab aku fikir.. Dan mungkin ramai lagi yg fikir.. 10sen sebenarnya xboleh nak bawak kau kemana pada msa sekarg ni. Dan magicnya..10sen boleh buat ko hilang pelanggan yg setia. Serius.

7 comments:

kucingorengemok said...

sokong

tasekM said...

aku lagi best.
beli barang.
rm105.45.

budak tu pesan.
sila bg duit genap2.
aku bg 105.50.

dia kata.
dia tak ada 5 sen.
utk pulang baki.

aku kata.
ko ambik je la 105.50 tu.

tak pe ke kak..?
dia tanya.

dah ko tak ada 5 sen.
aku jawab.

nama dia nk kurangkan tidakkkk...
dia ambik duit kita lebih tak apa.


.

||alis|| said...

Kog
Opocot!!!!!!!!!!
(gigil xtau nk taip apa.. Sbb kog komen blog gua..haha!)

Kaktas
ANDA LEGEND SEBENARNYA. sbb jumpa manusia yg berkira 5sen. Gile ah kak..5sen je kotttttt...

gadisBunga™ said...

cari jer gerai lain!

ELeEa said...

Hmmm...sokong jugak...bkira sgt..

julietchun said...

peniaga gitu cepat kaya kot.

||alis|| said...

gB
Sudad dpt! Haha!

Eleea
Kan.. Masuk toilet pon dh ada yg 70sen skrg.

Juliet sis
Mujur ada puluhan peniaga lain xmcm dia.