Nuffnang

Monday, September 29, 2014

bila penat, jangan ucap penat. nanti lagi penat.

aku belajar dari seseorang untuk petua tersebut. jangan cakap penat bila kita tengah lalui fasa penat.

berapa kali kita penat dalam hidup selama dan sepanjang hayat ni? banyak kali. banyak sangat. adakah pernah kita rasa putus asa? ada. kalau tak ada tu bukan maksud kau otromen, kau cuma bukan manusia je, ahaks!

bila penat kadang kala kita intend to putus asa. jujurnya aku rasa semua pon penah rasa. lantas apa yg kita buat? kita rasa nak lari? macam aku. aku suka lari, heh. bukan lari dari masalah, lari kejap je, untuk fokus balik. refresh. selalunya lari tmpat makan. atau jogging smpai rasa nak putus nyawa. buat perkara2 yang kita rasa badan dan minda kita rasa tak boleh buat. try ah. dalam pada rasa2 tuh, u did it! tahniah, sebab kerana rasa2 tuh, ko dah selamat push the limit.

kadang kala limitation kita cuma fear. kita banyak takut itu takut ini. siapa juruterbang wanita pertama dunia eh? ala lupa plak nama dia.  dia bagitau, nak hadapi ketakutan tu senang je: HADAPI saja ketakutan itu.

tapi terkadang, cakap tuh memang senang, gigi atas gigi bawah je, kan?


2 comments:

Nastyna said...

tak cukup gigi asli, tambah gigi pelesu. I dulu...pernah rasa "enough", then orang akan nampak I macam give uo, actually i was just letting it go. haaapa ni.. hahaha

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

memang.. tapi selalunya tetap cakap penat juga.. contoh

'aihhh penatnya hari ini' kata akak pada cik abg dengan niat supaya dia tolong urutkan... hahaha boleh gitu?