Nuffnang

Tuesday, January 27, 2009

artis sana-sini part 1


Selamat pengantin baru kepada Wani Wendy Wong yang telah selamat diijabkabulkan dengan bisnesman, Yacob Chik yang berusia 58 tahun. Cinta itu buta dan cinta tidak mengenal usia.
‘Wani’ Wendy Selamat Diijabkabulkan Dengan Ahli PerniagaanOleh WAHIDA ASRANI
Setelah hampir dua bulan memeluk Islam, pelakon dan penerbit Wendy Wong atau nama Islamnya, Wani Wendy Wong Abdullah sah bergelar isteri kepada ahli perniagaan, Yacob Chik, 58, di Dewan Perdana Felda, Jalan Semarak, di sini, semalam. Hanya sekali lafaz, pasangan tersebut sah bergelar suami isteri setelah tiga tahun menyulam cinta.

Pada majlis yang serba ringkas itu, Wendy yang kini selesa disapa Wani menerima mas kahwin RM80 beserta lima dulang hantaran daripada pihak lelaki antaranya sebentuk cincin dan senaskhah Al-Quran yang mempunyai terjemahan di dalam bahasa Mandarin. Namun, tiada wang hantaran diberikan oleh pihak lelaki atas permintaan Wani.Wani kini sah bergelar isteri kepada Yacob.

Kerusi urut ‘Ogawa’ hadiah istimewa Wani

Sambil mengakui dirinya tertarik dengan sifat prihatin Yacob, kata Wani, suaminya itu juga adalah salah seorang yang banyak mengajarnya tentang agama Islam.

“Dia melamar saya selepas Hari Raya tahun lalu. Pada awalnya, saya sendiri tidak tahu untuk buat keputusan apatah lagi ramai kawan mengatakan dia terlalu tua untuk saya.

Tetapi, pada masa yang sama saya juga agak risau setelah memikirkan keturunan saya yang menghidap penyakit genetik kanser. Saya tanyakan padanya, adakah dia sanggup kahwin dengan saya jika saya juga disahkan menghidap penyakit kanser. Tetapi jawapannya cukup ikhlas dan dia beritahu saya semua itu ditentukan oleh Allah dan dia rela menjaga saya sampai bila-bila.

Saya terus membuat pemeriksaan kesihatan selepas itu dan akhirnya laporan menunjukkan kesihatan saya cukup baik. Selepas itu baru saya yakin untuk menerima lamaran dia dan rancang untuk majlis perkahwinan kami,” kata Wani yang gembira berjaya menamatkan zaman bujangnya meskipun sudah berusia 40an.

Ini merupakan perkahwinan pertama Wani tetapi yang kedua buat Yacob setelah bercerai 10 tahun yang lalu. Yacob mempunyai tiga orang anak perempuan hasil perkongsian hidup dengan bekas isterinya.

jarak.kosta.merah: perasan jadik wartawan hiburan kejap! (crdt to Mstar)

No comments: