Nuffnang

Wednesday, January 14, 2009

pos malaysia...

tempat: sebuah pejabat pos kecil di melaka.
time: 3 petang
tujuan: kiriman poslaju berisi baju kurung untuk adik di asrama.

sampai kaunter; aku beri salam, penuh.
akak kaunter cuma pandang aku, terkejut.
dia tak jawab salamku, sibuk barangkali, tak apa-apa.

akak pos: semua sekali rm7.11.
me: ok. (kuarkan rm10)
akak pos: dik, ade 10sen tak?
me: (aku dengar 'sen', tak dengar 10sen) kejap saya tengok. (seluk poket jeans.. ada 10sen jer)
me: sori kak, 20sen takde. 10sen jer ada. (tersengih)
akak pos: memang nak 10sen jer pon..

me: err..akak kata tadi rm7.11?
akak pos: laa... kan satu sen dah tak guna.....
me: (nak meroyan kat situ gak, tapi tak jadi~)

jarak.kosta.merah: sekarang; kalu takde 0.05sen, tak jadik rm1,000,000 tau~



2 comments:

Tijah Lawa said...

wakakaka!!! tu 1 sen yg mak kumpul sebesen tu nak buat apa ek??

||alis|| said...

kak tijj: sebesen akak kumpul itu satu sen? bak sini alis nak; tunggu 50tahun lagi.. merasa alis durian runtuh rm7,800,000! ahaks!