Nuffnang

Tuesday, April 28, 2009

nak terbakar dlm 20minit!

-sori ar api gua cacat skett-


nih belog aku kan? oke, aku nak ngamuk jap. aku jarang ngamuk nih.... sekali ngamuk.. haaa... mari dekat... aku jadi naga jap...

adik laki aku (CD) yg keje kapal call jap tadi. dia kata ajiz (spupu kami) yg dah selamat terima sijil kapal 3bulan lepas, tak jadi nak keje kapal, pasal nak join polis.

ok, tarik nafas... hembusssssssssssssssss......

aku takde isu laa dia nak join polis dan nak tinggalkan dunia keje kapal nih. fine.
gua mmg tarak hal. yang jadik hal gua (oit marah betol nih dah main gua2 gua musang gua tempurung!) sekarang nih ialah;

AMEK SIJIL KAPAL BUKAN FREE YER ADIK2... IANYA BERHARGA RM4,350 SEKALI DAFTAR ok....

fine, pon maseh takde hal lagi..... yg jadik hal ialah....

ajiz nih pinjam duit adik aku, dan adik aku nih mmg terlampau 'baik hati' (baca: lurus dari bendul), kasik pinjam baikkkkkk punya satu sen takde kurang. bersih. rm4,350 dia bagi cam tuh jer kat ajiz soh amek sijil kapal tuh.

matlamat dia ialah, by the time ajiz habis blaja, dapat sijil, naik kapal sekali, dah boleh bayar balik pinjaman tuh. matlamat asal laa... *ok aku bukak rahsia adik aku sket, tapi aku rasa umum tahu kot.. keje belayar nih sangat mewah, sekali belayar 3bulan dh bleh dapat rm50,000! nasib aku pompuan, kalu lelaki, dah lama babai laa tanah air ku yg terchenta, gua belayar sampai ke Dubai sana! 7-8 bulan baru balik rumah. silap2 bak kata kakjah kalau dia kaya, blogspot nih pon dia nak beli, ahahaa!

ok sambung marah.

kalau dia nak masuk polis, 6 bulan trainning, pastu ko jadi polis la sampai ko pencen. aku rasa kan, tetiap bulan after 6bulan trainning tuh, boleh laa dia bayar dlm rm50 sebulan.... huhu..
mak ayah aku pon cam kesal gak la, pasal kalau rm4k tuh dia punya duit, SAH2 dia takkan pilih jadik polis.. huhuhu.. takpe laa.. depa pon kata, kalau rezeki takmau kat kita, duit depan mata pon boleh terbang masuk poket org lain...

kalau adik aku bagi 4 riban lebih tuh kat aku, aku beli henbeg ges sebijik, pastuh lelebih, aku blaja kawan2 makan kat ikan bakar umbaiii...

so, sekarang, sapa yg ngaku dia kawan aku? atau sapa nak jadi adik ipar aku? adik gua belom kawen ok, hensem plak tuh.. tinggi......manis lagik....




hiiii.......
.
.
.

9 comments:

Tijah said...

ok konfem.

cem aku nak suh belayar pas nih. aku lak nak apply chep. laki aku bleh apply cuci deck. lepas tu kapal tu kitorang hijack buat cam kapal sindri....

paRi-paRi sYurGa said...

kak alissssssss.....
*dgn nada lenggang lenggoknye.


saya pandai masak....
saya rajin masak.....
saya budak baik....
saya sopan santun...
saya berbudi bahasa....
saya lemah lembut....



lulus?

Tijah said...

wakakaka...

alis. mungkinkah itu masak asam pari yg bersuara???? sayup2 jer aku dengar...

yuyee cap limau said...

kak ipar sihat??kak ipar dah mkn??


meh dek yuyee masakkan k..


kak ipar bpe no pon bkl suami dek yuyee nie??lalalala

Hajar said...

salam...tu dia berapi marahnya...baru sebulan lepas adik kita dah kawin, terlepas peluang...kuikuikui

Ms.Lilies said...

aaa...aku akak ko yg paling baik kan...ko la adik aku yg paling comey *sambil wink2*

Cik Pah said...

akak tak sanggup bersuamikan orang kapal.. sedih ohh kene tinggal lelama..

Monkey D Luffy said...

aku nak jadik adik ipar ko...

sepupu perempuan ko kan banyak

;p

||alis|| said...

kakjah: setuju kakjah, hijek jer, tapi ko dah ada lesen berenang dah? tuh lesen paling basic tau!

pepari: weh, aku kabo kat tunang ko kang.. haa... ade bran????

kakjah ii: sorry, adik ai tak makan ikan pari, ahahaha!

bekas-bakal-adik-ipar-ku: haa... blueberry blackberry ko mana nak letak tuh???

kakhajar: salam, kak. haa.. marah nih, hihi.. kak, try nak komen belog akak asek failed manjang, apsal eh?

kakmimi: ha ape? akak? paling comel? *buat2 blur, hehehe ampun!

cikpah: dapat suami yg tak keje kapal itu pon sudah 1000 rahmat kan...

zali: sudah laa.. ak tak mau geng ngan ko lagik, ade agenda tersembunyiiiiiii yerrrrrrrr~ hahaha!