Nuffnang

Thursday, July 30, 2009

jujur

berus gigi aku tak tahu sapa yg jatuhkan ke luar tingkap bilik air, fine. aku sebagai seorang yg giler tak kisah (ehem! disitu) suruh laa salah sorang budak rumah tlg belikan.

aku cuma sms "tlg belikan brus gg 1, yg mrah2 dah la, tq" sebab kat rumah betul aku ada lagi sebatang berus gigi yg baru. nnt balik umah boleh laa amek. kira yg nih sementara jer. murah2 tuh dlm fikiran aku ala2 rm4 kebawah la kan....

bila si gadis itu pulang, dia hulurkan laa bungkusan berus gigi itu. aku tersenyum.
kemudian aku terkedu.

harga berus gigi tuh:

rm sembilan puluh sembilan sen.



jujur benar adik rumah aku nih. murah benar benar murah dia belikan ;P


.

15 comments:

paRi-paRi sYurGa said...

99sen?
celah mana die dapat tu kak?
kedai minaci mana die pegi?
hehehe...

cun09 said...

salam...
lama tak "layan" alis ^-^
...kejujuran kawan yg di "cari" oleh alis...
p/s: senyum sampai nampak lesung pipit...

Ms.Lilies said...

dia mendengar kata tu...ada pulak ek berus gigi 99 sen...

*mo0ney_seLamaH* said...

berus gigi travel2..hahahaha

julietchun said...

suruh dia tlg beli 4-5btg, nak buat gosok rim keta,kekekekee. agak bulu beras tu ada keras cam dawai tak?hahaahahahaaa.

Tijah said...

hahahaha. aku syak dia beli kat kedai 2 ringgit tu.

afiq said...

ehh ade ker?? xtau lak aku semurah iteww....
tapi menag jujur la beliau..syabasss!!

qishie said...

tak berdarah ke gusi akak?

ngee~

Cik Pah said...

sure berdarah gusi ko lepas ni alis..

cikgu mas said...

mak ooi aliss..ada ropanyer semurah tu...habaq mai kodai mana tu????jgn berus gigi terpakai dah...

Monkey D Luffy said...

ada kualiti tu

aha

naqiubex said...

hahaha... itu bukan berus gigi yang mudah patah tu ke?

||alis|| said...

anim: ko caya dia beli kat guardian x?

liza: salam sayang ;). jujur, muka lawa cam pompuan Bosnia, tapi darahnya jowo ;)

kakmimi: hi kak mimi (mengada lebih!) yer la, ada tau..

muni: ko jgn x caya, sampai skrg aku guna tuh..

kakjuliet: ahaha! tokeh keta igta rim keta jer.. kekeke..

||alis|| said...

kakjah: adeh, kat guradian kakjah, cayo la, dia siap attch ngan resit tuh! hahaha!

afiq: mmg jujur la babe, lawo plak tuh, ada masa aku tunjuk pic dia eh.

dr kecik: tak pulak. dah 1mggu lebih guna, maintain jer gusi akak ;P

cikpah: takde la plak cikpah, aman jer rasanya ;)

cikgu mas: erk~ tetibe tertakut plak! huhuhu...

zali: siyes kualiti gak la.. ;) nak satu?

naqib: lani masih lagi dlm kondisi yg bagus ;D

||alis|| said...

anim: ayat tunggang terbalik. sepatutnya "ko caya x dia beli kat guardian??"