Nuffnang

Sunday, September 6, 2009

aku paham la, aku bukan lahir semalam ok!

kalau orang dah tak mahu; dia malas nak ucap cara berdepan, dia buat cara halus. dari situ, ko paham ker.. atau tak paham ker.. atau buat buat tak paham ker..its up to you babe! or dude! ada ke sapa sapa yg kisah? ko kisah ke?



aku? tak.



tak kisah laa kalau orang senang2 nak gunakan apa yg ada dlm diri, atau apa yg ada dlm kepala mereka slama nih, sebagai sesuatu yg mereka perlukan. nak amek, datang dekat. dah tak mau, menjauh..... cam "what? SitiLiyanaJasPutriJauhariPura? bleghhhh... don't ring a bell to me"..



fine. aku tak kisah. serius laa.. tidak. sebab aku tak rugi apa pon.



aku pernah bersusah payah demi sebuah persahabatan (tak perlu aku ulang cerita lagi how aku 'lumat' digunakan seorang 'teman baik' itu)....."eh, ada kawan cam ko pon menyusahkan aku jer selama nih"... it's ok. aku senyum. biarpon mula mula dengar ayat tuh aku terduduk and benar benar rasa ada batu besar hempap kepala aku. tak pe. aku tahu, lepas nih, esok, lusa, tulat, muat, kelat, kemudian hari, aku akan ok. aku akan rasa seperti biasa. percayalah, cam mana orang buat atau aniaya kita pon:


dunia masih lagi berputar. jam masih lagi berdetik. dan apa yg paling penting: kau masih bernafas, masih ada otak, kaki tangan jiwa minda yg lengkap, tak cacat, takde cela. ada terasa rugi apa2 tak? takde laa... kalau terasa rugi pon, sikit jer. bukan sebanyak macam para syahid yg berjuang merata dunia nih.. orang yg ludah selalunya dia takkan jilat balik. ish, ade ke org yg ludah jilat balik? korang kenal ada sapa buat camtuh?? erk! sebab aku tau tak kan ada orang yg dah ludah jilat balik la.. aku bahagia bila ada org tuh 'ludah' tepat kat muka aku, tapi buat cara paling halus, sehalus rambut dibelah 4 kot.

sebab aku tahu, belakang hari aku tak seorang hadapi apa yg mendatang. ALLAH ada. cam mana hinanya aku depan DIA. camner BANYAKnya DOSA aku pada DIA. aku tetap tahu, somehow, DIA akan BACKUP untuk aku SENYUM LEBAR SELUAS ALAM ;)


DULU MASA AKU MULA SERIUS MAHU BLOG, AKU ADA DOA:
"YA ALLAH, HADIRKAN AKU BLOGGER2 YG BAIK HATI, BERSOPAN SANTUN... SELAMA AKU BERADA DALAM ALIRAN INI.. AMIN" *see.. aku tak mintak banyak, aku minta blogger2 yg baik jer.. acecece~

dan ternyata, tuhan dengar doa aku.. sebab apa?


ALHAMDULILLAH.. BLOGGER YG AKU KENAL SEMUAAAAAAAAAAAAA BAIK SANGAT! LEBIH BAIK DARI KAWAN ALAM REALITI.. YA... INI SERIUS! NAK NAK PULAK, BLOGGER YG ADA SEMUA BOLEH BUAT KAWAN REALITI...Eh.. aku nak kumpul kawan maya jer laa cam nih~ boleh tak? lalalala...~


tang 'kawan' tuh....

lantak laa... biarlah dia happy. aku pon sekarang happy apa?

Bak kata Saidina Ali, usah memusuhi apa yang tidak kita tahu. Eloklah kita mengenal sebelum berkata-kata. (crdt to: faizal tehrani)



JKM: aku pon taktau apsal alis nari cam benggong.. bukan..bukan.. dia bukan emo pasal japan flag~ lalala~ (* larik sebelum aku kena parang ngan dak alis nih..)

.
.

13 comments:

cik seLamaH KunDang said...

kadang2 memng camtuh..tp ayat bengong tu xbley bla ar..adakah dia kawan jika begitu??

Ms.Lilies said...

1stly: dah berkibar ek bendera ko ehehehehe...


2ndly:aku x tau apesal entry ko emo yang oii tapi aku tau apa pun ko mmg tough orgnya :D


3rdly:yeeee aku tau aku kawan blogger yg sangat baik lagik kiut muehehehe


apa pun chill bebeh...macam yg ko kata...hanya Dia yg tak kan membelakangkan kita...senyum selalu :)

khaiza said...

sama mcm saya alis..saya sekarang kumpul kwn alam maya je. Kawan alam maya lebih baik dr kwn alam realiti..Saya fhm apa yg alis rasa..Be cool, okay..

naqiubex said...

Salam Kak Alis....
Saya tak tau lah kalau saya baik sangat.. hehe..
Anyway, your reward for answering the question dah sampai..
Tak seberapa.. tapi ambik jelah..

cikgu mas said...

salam Alis

kenapa ni sayang?????aarr tak payah ambik kisah..jom pi blog CM,nasihatkan kawan CM,kot dia boleh tersangkut dgn Alis ni!!!

Cik Pah said...

pedulikanlah ape yg diorang nk kata.. yg pening hati niat kita tuh.. anyway.. alis. i think ur the best blogger friends ever.

kak wos said...

lileks alis lileks!!
mari kita kibarkan bersama bendera japang!
hahahaha!!

itafukada said...

cam cedey je alis.relax2..huhu..

chipsmore said...

yes..kadang2x kawan blogger lagi ok darpda yg sedia ada...hehe


btw, i link u k ;)

tasikmerah said...

betulllll... aku mmg baek. hehehe...



.

julietchun said...

tetibe rasa takut plak nak komen,takut kena kejar ngan bendera japang, aku ni tak kuat lari yang oiii,hehehehe.

Ungku Nor said...

akak baik gak kan? kaann??
ihikss..

takpe la Lis..ingat balasan karma je cukup.
benda tu akan berpusing dan menghentam rusuk dia balik..hehehe

||alis|| said...

makaseh semua atas komen semua org ya! i lap u all laa!! :)