Nuffnang

Saturday, September 5, 2009

ish...

-Kak alis, hari nih budak2 kat rumah akak makan apa?

-Akak buat nasi goreng kerabu ngan tomyam udang, bukan turn akak masak, tapi adik rumah.

-Akak masak tak pernah nak pass kat rumah kami yerrrr... (suara nan kuat hingga org keliling pandang kami)


-(terkedu! Budak rumah aku yg jalan sama ngan aku pon terkedu sama!)

Adik rumah sebelah ohhhhh adik rumah sebelah... pertama tama akak alis awak nih nak bagitau...

-jadual memasak akak hanyalah setiap isnin saja bulan puasa nih. Isnin puasa pon baru 2 kali.
-akak masak untuk 8 kepala. Kalau masuk umah awak supaya adil dan saksama.. akak kena masak untuk another 8 kepala lagi untuk umah awak. Adik, akak bukan tak mahu yer, tapi dengan balik kelasnya pukul 5.. nak kena pi mydin nyer lagi (beli barang basah), dengan tenaga masak sangat limited, ruang dapur sempit hamat, perkakas dapur akak takde periuk ukuran 78 inchi... takkan nak bagi awak mangkuk cinonet jer, tak sampai hati plak akak..

Kan?


- kalau nak jugak.. boleh.. nanti akak bagi juadah untuk rumah awak.. masalahnya awak masak pon tak pernah sekali nak pass akak tuh, ada akak ungkit ke sayang.. adeh!

(hingga artikel ini ditulis, aku telah selamat memberi juadah berbuka buat rumah mereka, bukan sekali, bukan dua kali, bukan tiga kali.... bukan nak ungkit, tapi ada sesetengah manusia nih... haihhh....)



.

6 comments:

Ms.Lilies said...

Sian adik alisku....tula,ada org bab2 kita nampak je pincang mana2...bab dia smua ok je...xpela lis,anggap ko sedekah di bln pose ni je..errrrrrr bila aku nak rasa lak ko msk ye ekekekeke

cun09 said...

salam...
"berebut" org nk mkn masakan alis...nak jugak ^-^
*ujian di bulan ramadhan utk alis*

Tijah said...

xpe la nok. lenkali ko buat jual la. sepinggan 3 henget ker kan.

Monkey D Luffy said...

ala

pass2 jer lah

kempunan diorang nak rasa masakan ko

G-HaD's said...

salamz..k.alis masak sedap sgt ni..tu yg jd rebutan,,;)

ish!!kdg2 msia...buat2 xfhm ke or mmg xfhm?? ;p
k.alis...ujian Allah buatmu...sabar....tabah..........

||alis|| said...

makaseh semua atas komen semua org ya! i lap u !