Nuffnang

Sunday, December 27, 2009

merancang yang terbaik untuk dia yang tersayang....

ini anak angkat aku. separa. sebab aku blom jumpa sapa lagi yg boleh dijadikan ayah angkatnya, dan sebab ibu ayahnya masih ada, anak ini hanya ku buat main2, beli2 toys, bawak jalan2, bawak main bowling (yang mainnya aku bukan dia, hehe..). banyak rancangan untuk dia dalam kepala aku. yg penting, kasih sayang aku kini hanya untuk dia, nursyifa karmila, 6 bulan.


















yang ini pon..... lagi laa aku sayang! sebab pokok dia merajuk tak mo berbuah. sebatang hanya berjaya hasilkan sepapan dalam satu satu masa, kesayangan la tuh, kan? so apa aku nak buat dengan sepapan petai kesayangan aku nih?

a) rebus n makan.
b) buat sambal udang petai (udang 40 hekor, petainya 8 ulas)
c) sedekah kat pakcik kuini (kak jah oh kak jah.. ini sungguh sesuatu, bukan?)




.

15 comments:

Ms.Lilies said...

petai?
dedulu aku makan skrg x dah...
skrg kalo petai tu joint venture dengan sambal udang mesti aku ceri beri punya

shinawawa eyenie said...

matrik mn ni?uia k?

cik selamah kundang said...

ko tegur pokok tu awal2 ker?memang merajuk ar

||alis|| said...

kakmimi: lorrr yer ker...? sambal udang ngan petai mmg aku tak tolak kak, tapi petai dia aku tolak tepi la.. hehehe..

wawa: bukan. saya bukan laa seorang ex matriks-ian, hehehehe..

cik selamah: huhuu.. kalau tegur2 pokok nih jadik kes, sila salahkan ayahanda ku, dia dok tegur2 "apsal takmo berbuah, apsal tak mo berbuah???" huhuhu..

atle ♥ waT¡e said...

ala..buat replika aje la...

Tijah said...

aku mmg phannntangggg jumpa petai nih. walaupun angin...dia tetap menjadi pujaan.

cun09 said...

salam alis...

waaahh!! 1 papan...buat sambal udang petai, mak mertua lalu pun idok sedar niiii ^_^

anN said...

hye! plz vote me kat http://shawlsayucinta.blogspot.com/search/label/contest no.3 ANNURAIN tq!

||alis|| said...

kaktie: kan? awet pastu frame kan dia, hehehe...

kakjah: ko mmg.. pantangggg.... pantang jumpa, hehehe!

liza: yer btol. bukan takat mak mertua, jiran belakang punya anak punya biras lalu pon takkan sedar, hahaha!

milymir4e said...

dsbbkn petai 2 hnya 1 sepokok~
so,appreciate la cket..
berharga 2~
hikhik..
awet n smpn..

||alis|| said...

mily: ahaha.. sorang lagi, perap, simpan, frame kan, hehehe.. thanks :P

julietchun said...

ambiklah ku jadi anak angkatmu juger,ehehehehe. apsal nampak petai tu cam pelik je?

||alis|| said...

kak j: er....kang anak ko nak panggil aku plak? nenek ke? wakakaka larikkk! petai tuh biasa, cara tuan dia amek gambo jer yg pelik :P

naqiubex said...

nak makan boleh jer.. tapi jgn time solat jemaah sudeh..

||alis|| said...

tak mo tak mo... petai jering keduak ke hapa mmg tak mo.. hehehe!

*betol la, sendawa petai.. bhahaha!