Nuffnang

Monday, January 25, 2010

mode: suam suam aja.

seperti yang korang tak ketahui; aku pi keje menaiki skuter.
dulu, takut ya amat, kat melaka, boleh dibilang ngan jari;
berapa kali aku naik motor kalau nak ke bandar/mana2 jer.

tapi kini, aku dah temui jiwa aku. seronok rupenyer merempit nih! sebab:

-boleh jadik pakar menyelit kereta ke kereta.
-boleh pakai baju kurung, tak selak2.. masih lagi manis dipandang.
-boleh press skuter laju2 kalau takde banyak kereta dalam satu2 masa.
-sesat? boleh buat u-turn.. dari lane kanan, terus boleh ke lane kiri.
-takyah masuk tol, haha! yg ini mmg aku suka (baca: amat suka)
-minyak motor hanya sebulan rm35.


dalam suka, mesti ada duka kan; jumaat lepas, banda sunway hujan ya amat! 6ptg kuar opis, hujan tak reda, lebat lagi..tunggu.. dan tunggu.. tunggu lagi. tak teduh jugak!

ah, redah ajer. aku nekad. al fatihah. tawakkal. cukup. petir keluar selang seminit waktu tuh..

maka;
kali pertama dalam hidup sepanjang 28 tahun nih,
aku bawak moto dalam keadaan hujan lebat amat..

gigil atas moto? tak yah cakap laa.. view tak clear sebab aku mmg speaky, so 2min sekali aku akan kesat spek guna tangan. dengan baju hujan yang ada, tapi buat display kat opis, maka aku hanya memberatkan diri bila sweater kain aku lencun (aku kemeja/slack masa tuh..)

sampai rumah, tepat 45min perjalanan. apa2 pon, alhamdulillah, aku selamat sampai dan tak demam pada hujung minggu.

sebab malam tuh bila kuar makan (lepas hujan teduh),
aku mintak kueteow goreng, NGAN ABC SUAM SATU!.



eh?





.

9 comments:

julietchun said...

aku syak minah rempit yg langgar side mirror ketaku adalah dak alis,yer, konpem,hehehee.

||alis|| said...

kakjuliet: haa.. ye ke kak? sian nyer... aku pon ada dengar gak kisah sadis 'side mirror ku dilanggar rempit'.. oh aku baik kakak... tak penah sentuh lagi side mirror orang, ehhehe!

joegrimjow said...

sampai sudah xpandai nek moto

lieza said...

sian ye alis..tak antibodi kuat..hehehe..lain kali bw baju hujan jgn buat display kat ofis..hehehe

cun09 said...

salam alis...

semoga sihat no demam2 ^_^
tahan ujan ghupeenyee...

Hajar said...

SALAM PEMINJAM RUSUK...LAMA TAK JENGUK TAU2 DAH JADI MINAH MOTOR..HIHIHI, MALAM2 MINGGU JGN MEREMPIT UDAH LER...ISHHH, CAMNA LEH ODER ABC SUAM TUH...YG AMBIK ODER TU MESTI BERHENTI KEJE LA-LA TU JUGAK KOT!

mr edz said...

kejor yop kejor...

takder kena mengena ngan entry kamu

Cik Pah said...

abc suam ? muhahaha.. nak jugak minum abc ..suam pun suamlah

||alis|| said...

papajoe: biar betik mu tak reti anik moto?? rasa ngeri eh.. ala later ko pandu m3 kan, takyah lagi mimpi nak bawak moto, huhuhu!

siskhai: hehe.. citer dia malas nak sarung2 bagai masa time hujan tuh! :P

liza: alhamdulillah tak demam, tapi kalu demam apa salahnyer, bleh mc, opss.

kakhajar: salam kakak! rindu betol kat dia. kot rindu alis salu pandang poskad yg akak bagi dulu, nih ada depan mata nih ha :) *abc suam tuh propa jer kak :)

mredz: kalau nak makan, pi la dapur (pon takde kene mengena :P)

cikpah: jangan cikpah. nnt sian cik meen kembung pewot, hehehe! btw cikpah, mmg beza baby BF ngan non bf kan..