Nuffnang

Friday, February 12, 2010

kalau handphone anda kena kidnap..

TELEFON KENA CURI/KIDNAP
(Yang ini memang berkesan..dh cuba dh)


Bagaimana jika telefon bimbit anda dicuri.Anda boleh menjadikan ia tidak dapat diaktifkan dengan menekan nombor siri yang terdapat di telefon bimbit anda,sila dail *#06# dan 15 digit nombor siri telefon bimbit anda akan tertera di skrin.Nombor ini adalah unik untuk setiap telefon bimbit.

Catatkan nombor siri ini dan simpannya di tempat Selamat.Bila telefon bimbit anda dicuri,anda boleh hubungi pusat servis telefon bimbit anda dan berikannya kod nombor siri tersebut.Mereka kemudiannya akan mengunci system dalam telefon bimbit anda dan sesiapa sahaja yang mencurinya pasti hampa kerana walaupun kad simnya telah ditukar,dia tidak akan berupaya mengaktifkan kembali telefon bimbit tersebut.

Jadi, walaupun ia di curi,namun sekurang-kurangnya anda berpuas hati kerana si pencuri takkan boleh menggunakannya ataupun menjualnya

(aku sekadar berkongsi info yg baik dengan kalian)


selamat balik kampung dan GongXiFaiCai buat kaum Cina yang meraikannya :)
-------

krdt: arwah kakak nih yg baru pergi meninggalkan kita semua pada 10.02 yg lalu, al-fatihah untuk arwah.. semoga beliau ditempatkan di kalangan org2 beriman. thanks to Bro DJ Epoi yg mengenalkan aku secara tidak langsung ngan blog arwah :)


.

4 comments:

julietchun said...

tem henpon tu hilang aku rasa dah lupa nak buat cara yg ko ajar ni dik sbb hati tgh sedih,hahahhaha.

tajnur said...

Salam!
AlFatihah, Semoga Allah mencucuri rahmat keatas ruh Kamariah bt Yusof (Hamiza) semoga beliau ditempatkan dikalangan org2 beriman, InsyaAllah

||alis|| said...

kakjuliet: ha??? hp hilang kak?? jumpa balik tak? bila hilangnyer? alololo~ sorry to hear kak.. :(

tajnur: salam.. amin. saya baru baca n3 arwah <10 n3...

baby said...

code tu nk dpt kt bahagian mane???good idea i like