Nuffnang

Thursday, October 14, 2010

Jangan tension!

Ayuh.. mari kita baca satu lawak yang aku rasa lawak laa jugak kan… kemudian kita ke satu teka teki yang haram aku sampai sekarang tak tau apa jawapannya. Satu mamat offer aku rm200 untuk jawapan nih. Rasanya aku pnah dengar dan penah jawab pon, tapi aku hanya manusia, pelupa banyak!


Cerita lawak:

Sepasang adik beradik, abang dan adik lelaki, punya hubungan yang sungguh rapat. Adik manja dengan si abang. Manja sangat. Minta laa apa, si abang akan penuhi hajat si bongsu nan manja usia 11 thn nih.
Adik, yg nama samarannya Leman, terjumpa rm5, lantas menelefon abangnya, nama samaran, Dol.

Leman: Bang Dol, Leman jumpa duit Rm5 nih. Leman jumpa kat rumah. Leman amek eh? Boleh tak?
Dol: hah? Ko jumpa duit tuh kat umah? Kalau dah tanya tak ada siapa punya, ko amek jer la. Tapi duit tuh kat area mana ko jumpa?
Leman: Leman jumpa kat dalam bilik Abang Dol……….
Dol: (terdiam sebentar mencerna jawapan si adik) kemudian terus menjerit…

WEH! KALAU KO JUMPA KAT DALAM BILIK AKU, TUH BUKAN TERJUMPA, TUH MEMANG TERLETAK DALAM BILIK AKU!

Err…. Kawan2.. kelakar tak? Aku rasa kelakar. Sebab Dol dan Leman nih memang watak yang wujud. Siapa mereka? Alaa.. nantilah aku bagitau eh, hehehe….
Eh, bukan2…. Dol bukan Fahri aku, seterusnya menidakkan Leman ialah bakal adik ipar aku. Just in case kalau kamu berfikiran camtuh la kan, walaweh…. Verasan jer dak alis nih!



Teka teki rm200
Apa dia..
Bila lapar, gemuk.
Bila kenyang, kurus.




.

2 comments:

marinahunny said...

teka teka apa nih..susahnye..

||alis|| said...

mariahhunny: tuh la kan.. susahnyer...