Nuffnang

Friday, July 29, 2011

"atus"


gambar satu & gambar dua

gambar tiga
saya, memang suka susu soya jagung tuh. selain tofufah, susu soya jagung saya minum selang 2-3 minggu 1 kotak besar tuh. ia menjadi faveret saya, sampai laa petang tadi...
"rasa and kaler susu soya jagung nih macam susu ibu la.."

kes yang sama pasal daging kotak juga. setahun lalu tgk daging kotak tuh ingat daging lembu import. sekali dapat tahu ianya daging kerbau, tekak gua semacam bai. erk. sorry.
ok. perang jiwa dah mari. dah2, aku takmo minum lagi dah susu soya jagung. babai susu soya jagung, anda akan dirindui dengan sangat terribly, miserely, mostly dan semua ly yg ada dlm dunia nih. sebab tahun lepas, habis stok je aku pasti akan mencarimu, dimana saja kami berada. fahri lalu depan mata pun aku tak heran. T____T

ralat dan palat: saya membesar dengan susu ibu juga. dan untuk kali ini, saya salahkan tekak dan minda saya yang tak mahu berkompromi langsung bila dengar susu ibu sama rasa dengan susu soya jagung pilihan saya paling ulung. mungkin saya sudah kecukupan diberi susu ibu masa kecik2 dulu, maka kurang ralat disitu. mungkin. mak2, saya minta maaf awal2 kalau n3 nih mengguris perasaan masing2 eh.
0_0"
-----



keterangan visual

gambar dua: susu lembu segar.

gambar satu: keju dari susu ibu.

gambar tiga: susu ibu dalam kotak dan dijual secara market & online.

glosari hari ini

atus: 'susu', dalam bahasa anak pet2 saya, syifa.

7 comments:

gadisBunga™ said...

yg paling atas tu nampak mcm eskrem je....

||alis|| said...

gB
kan? memula mmg ingat eskrim lagi, siap 2t fruti, sekali, nih mmg B/milk cheese yang dibuat oleh sorang chef, dapat b/milk from his wifey ;)

KTS said...

chop!

nak tanya.

yg susu ibu tu, ibu sapa punya susu?

ibu kucing, kah? ibu tupai, kah? atau ibu burung?

||alis|| said...

kts
ibu manusia. ha.. berani tak sedekah ke kts? eh.

sindiketsulit said...

mmng la tak lalu.
aku nih dik,
masa aku nyusukan anak2 aku dulu.
aku sendiri pun tak lalu nak minum susu aku sendiri tau!
inikan pulak susu org lain.

marinahunny said...

masa kecik memang tak leh lepas dgn susu ibu kan..hehehe

alis,nak warna apa bookmark tu? apa2 hal ni email marina7880@yahoo.com

||alis|| said...

kakwos
haha.. pengalaman ibu yg BF sendiri. erk, apa rasa yg sebenarnya eh? :D

marina
samalah, tapi tak lama, tak sampai setahun pun :P
orait, dah ada email senang. fb takde? fb? :)