Nuffnang

Saturday, October 29, 2011

sisi lucu bila ko dah jadik mak mak. sumpah aku tak caya, tapi ini yang benar2 terjadi.

mak mak 1

cerita: ada sorang nih, anak tunggal, pompuan, nak kawen. malam tengah pakai inai, tetibe si anak sakit perut nak membuang, si anak takmau tanggalkan inai, maka si maknya pon ajak si anak pi toilet sama.. tolong basuhkan...

komen aku: dey! aku dengar citer aku tergelak giler sungguh2! apa susah sangat laa ko nak tanggalkan inai tuh, pi toilet lepaskan hajat ko, pastu pakai balik tak boleh ke?? hadoiiii ai.

mak mak 2

cerita: ada sorang mak nih, dia hantar anak2 pompuan sekolah agama sejak darjah 1. masa darjah satu mana laa budak2 nak pakai tudung sangat kan.. so bila kuar jalan2, si anak nih cabot la tudung, kuar laa dengan mak... satu hari, masa nak raya, bulan puasa la konon nih kan, mak nih bawak laa si anak kuar beli baju raya, sekali dari jauh, si anak nih ternampak laaaaa sorang oztazah yang ngajar dia kat kelas.. apa lagi, si anak terus tarikkk mak dia ketepi, melalak mintak tudung yg mak dia tengah pakai, semata takmau kasi ostazah nih nampak dia tak bertudung. mak dia dah kabo, "takpe, kakak kan baru darjah 1, belum ada dosa aurat"... ingat anak dia makan saman? NOOoooooo nehi2... dia buat tarian naga kat depan org ramai semata nak tudung tuh. maka, mak yang tak sampai hati, bagi la tudung yang dia tengah pakai tuh, kat anak dia.. bila jumpa ostazah tuh, si anak senyum2 sambil kenalkan mak dia terpaksarela freehair tuh, kat ostazah dia.. malu mak dia..

komen aku: kalau aku jadi mak dia, lantak kome la nak buat tarian naga ka, kuda kepang ka, aku takkan bagi tudung aku pakai kat anak. idea paling bernas, aku beli selai tudung express, nah, sarung kau.


mak mak 3
pun kisah anak2 sekolah agama.. tapi maknya rugged sikit laaa... sikittt jer, ala, keluar dan pakai jeans... sekali satu hari, ada kawan ternampak mak budak nih, dia tanya la budak tuh, "sapa tuh?" dengan sardin si anak jawab "mak tiri @ makcik aku..." kakakakakaaa!!! sanggup tuh tak ngaku mak sebab malu mak dia sarung jeans.

komen aku: budak2 nih asal lepas diri, cukup. asal boley jer ko panggil mak ko "mak tiri" kan? nak sangat kah??




:)

2 comments:

wos said...

mak-mak 1

manjakan la anak sampai gitu rupa..
takut makan diri.

mak-mak 2

ye, kalau aku pun.. aku beli tudung lain. gila ke hapa sanggup bukak tudung sendiri?

nih pun sayang anak tak berpada-pada.

mak-mak 3

anak-anak siapa yg ko ceritakan ni dik?

mcm menyirap pulak aku baca.

boleh?
hahahaha

||alis|| said...

kak wos

anak 1- citer sorang yg saya pon tak kenal.

anak2 dua- anak bos.

anak2 tiga- anak2 kawan anak2 bos ;D