Nuffnang

Thursday, March 12, 2009

16 things-Oh-So-Random-Me

yer.. semalam, Cik Khai si Peguam bersaiz kasut 5 tag aku.
nari si Adrianna Student Emo tag aku.
tag yang sama plak tuh.. oH SunGGuh La tAk remAja Aku niH.

tag nyer berbunyi:
Once you've been tagged, you have to write a post with sixteen random things, habits or goals about you.At the end, choose ten people to be tagged, listing their names and why you chose them.

1- moyang belah ayah saya, pakistan, moyang belah ibu saya, cina. dan saya merupakan penerima darah derma pada 1982. sejak itu saya bukan 100% melayu asli. mata saya sepet kulit saya sawo matang, ustaz sudin pernah panggil saya 'amoi india', hahaha! oh ye, saya boleh berbahasa Mandarin. (dan sedikit japan, indon, urdu... hasil dari VCD cetak rompak!)

2- saya kalau makan mesti nak krak-kruk.. eg: makan nasi goreng ngan kopok ikan. kalau kopok ikan ada tapi tak bergoreng lagi, saya sanggup tolak pinggan nasi then goreng kopok tuh.

3- dulu saya tak suka masak. tapi sejak 3-4tahun lepas, tetibe rajin plak! plak tuh tekak nak western, so saya boleh masak western sket2 eg:pai ayam, pizza etc. tapi ayah ckp, asam pedas & pari masak lada saya paling sedap! hehehe..

4- saya gemini, so... bile anda fikirkan ttg angelina jolie, anda HARUS memikirkan saya sekali! dan saya tidak berminat sama brat pitt bull itu.

5- saya jenis yang sangat mudah tak sampai hati. sebab itu kalau kawan yg tahu kelemahan saya yg satu ini, dia akan guna saya sampai lumat (betol kan hidd..?) huhu...

6- suka giler kat FAHRI, hahaahaaa!

7- belog saya pada mulanya bernama "ChocolateCampurCheese", sebab saya suke apa2 yg dip ngan coklat & keju :D

8- saya tak ramai kawan sebab saya jarang bersosial. padahal gemini itu dianggap org yang suka pada sosial2 nih (tgk cam jijah mahezan atau angelina jolie tuh.. sosial kan mereka?)

9- saya dah ready nak pi umrah tahun depan, i'allah.

10- saya pernah takut pada perkahwinan (maybe sampai sekarang, masih takut). waktu saya duduk di taman, berusia kira-kira 14tahun, bilik saya bertentang dengan bilik jiran saya. hampir setiap malam, si suami memukul si isteri. saya? duduk diam2 padam lampu dan jadi saksi telinga, dari mula mereka bergaduh sampai laa si suami keluar rumah (ops, lebih sangat ke aku citer nih??)

11- saya takde target bila nak kawen. ada jodoh, ada. kalau tidak, tunggu saja dia di syurga.

12- saya ada sahabat yang amat baik. nama beliau, suriana ahmad (bagai suria menerangi hidupku), kini bertugas sebagai nurse di SJMC dan tahun depan akan terbang ke Arab Saudi timba pengalaman dan pikul duit banyak2 bawak balik mesia. dia pon bujang. kalau nak cuti2 mesia, salu ajak dia. (May ini jadikah kita nak pi Cameron sama Pangkor yer..?? Birthday gateaway konon2.. Hmmm...)

13- Psttt... (yg ini edited, tak bleh reveal kat public la, huhu..) saya akan iron baju kelawar saya jika ianya terlalu KOMOT untuk saya pakai malam itu.

14- saya anak sulung, tapi saya macam anak bongsu.

15- saya CUMA ada belog, FS, FP, Tagged. penat laa nak uruskan banyak2 benda nih kan?

16- alis mysara ialah ID saya di Internet, dah hampir 10thn dah guna. ID itu lahir tiba2 saja bila saya terfikir nama adik2 saya. alis-dekat dengan mata. mysara-campuran nama adik2 saya. nama penuh saya?? ah, kalau korang tahu dan taip, sah korang terkujat, sebab nama itu pernah mengundang kontroversi 1 malaya, haha!

dah, saya dah siapkan tag saya nih. saya tak mau tag sapa2. biar ia mati disini. tak sume yg suka jawab tag nih pasal ia macam membuka rahsia anda (kalau jawab ngan jujur fatonah laa kan.) sapa yg nak, sudi kan laa.. :)


jarak.kosta.merah: belog kesayangan saya ini masih sakit. tak boleh nak edit gambau!

4 comments:

Tijah said...

gimmi 5! kita sama2 jemenai

NouroulSuhaimi said...

yer.. akupun virgo!
erkk...

Tijah said...

cok, ko virgo ke gigolo?

larikkk!!

||alis|| said...

kakjah: hehehe... 1kepala & 1gerup ngan jelina jolie

kak cok: takpe.. virgo pon virgo laa... hehe.. err.. apa natang wakil virgo ek??