Nuffnang

Saturday, May 23, 2009

23 may 1982

hari aku dilahirkan. 12.30 am. kat rumah.
dah 27 tahun dah aku...
apa pon.. jemenai mmg rowks, and taf!
kan kakjah.. kan? kan?
hihi..
______________________________________________________

waktu interview cam hampas kat JON melaka kemarin tuh;
seperti biasa; org2 se'batch' interview bertanya;

"umo berapa nih?" mereka bertanya, senyum.

"teka laa" aku senyum balik.

"macam 23..." sorang yg berani meneka.

"ha? 23??" apa aku nih nampak muda sgt ker???.

"bukan eh? oke oke.. 22..." sorang lagi, cam konon2 dia teka betol la..

"hihi.. saya dah 27 laa..." aku jawab. kecik hati aku tau! ade 22, patot2 laa kak weh..

"eh, 27? tak caya laaaaaaaa......." panjang ngomelan mereka.

"nak tgk IC?" lihat, tengok, belek, aku senyum, mereka mencebik!

hahaha! aku suka aku suka aku suka..

usia dan perawakan mereka seiring..

yg 29, dah kawen, blom punya anak, tetap nmpak '29' dia...
yg 28, dah kawen, anak dua, tetap nampak '28' dia..
yg 21, blom kawen, takde anak, masih nampak '21' dia...

manakala aku, tidak.
27 tahun tak nampak '27' nyer..

camner?
nih ada lagi org teka umo aku baru jap nih;
tua skett la, dia kata aku '25'

(~,~")
.
.

ke aku patut berhati2..?? jgn sampai terkena ngan adik2? ahahaha!
.
.
.





19 comments:

Tijah said...

hepi besday nok...

semoga menten taf....err...bila nak blanjer aku nasik minyak?

||alis|| said...

tengs kakjah :)

nasi minyak? kalau aku banjer nasi minyak, tuh bukan aku yg kawen kak.. aku banjer jer kat mana2 kedai.. AYOOB, nak? ahaha!

Ms.Lilies said...

hepi besday to u (2x).....
hepi besday to alis bebeh....
hepi besday to uuuuuuuuuuuuuuu

julietchun said...

panjang umurnya panjang umurnya
serta mulia.

aku baru nak teka umur ko 37,kekekekke.

Cik Pah said...

hepi besday alis.. moga panjang umur, murah rezeki, cepat dpt jodoh.. AMIN

qishie said...

happy birthday kakak!

:)

tasikmerah said...

hepi befday....!

aku dh 2 kali wish, kan? hehehehe...

moga segala yg baik2 mengiringi kamu dek... :)



.

||alis|| said...
This comment has been removed by the author.
||alis|| said...

kakmimi: makaseh. wish dokali lagi, kat blog n kat sms. daku sgt terharu (-_-")

kakjuliet: tiup lilinnya, tiup lilinnya...potong kuihnya.. potong kuihnya.. hahahaha! penangan byk sgt tgk citer indon. makaseh kak. haip, 37? sgt tak bleh ampon oke ;P

cikpah: terima kaseh byk ats doa kakak, sgt terharu (-_-`)

adik qishie: hai adik, makaseh atas wish nya ya! muahsss!

kakTM: dokali, satu kat blog akak TM, aku tak mintak byk kak, nak ajak ko lepak kat kaizer dataran jer nih ;P

cun09 said...

salam...hepi besday...jemput amik "hadiah" kat "umah" saya ekkk spesel utk awak w/pun tak seberape itu jee yg mampu...

||alis|| said...
This comment has been removed by the author.
||alis|| said...

cun09: makaseh.. tak tau laa napa saya tak bleh masuk blog awak, huhu... dulu oke, now tak oke ;(

Monkey D Luffy said...

ko kanak2 ribena lagi le

cun09 said...

awak try masuk ikut "pintu umah" kak hajar...boleh kot...

||alis|| said...

zali: yer.. ribena la sgt ;P

cun09: oh yer ke? oke i'll try. tengs~

dude said...

hepi birthday to you...;)

||alis|| said...

dude: hi, tengs~ =)

paRi-paRi sYurGa said...

nak wish kat cni jgak ker?
hehehhe....
kat sms dh kan?
hehehe...
smoga yg baik2 aja utk akak...
ingat tau ape yg kite sms akak...!
hehehe..

||alis|| said...

anim: alala.. tengs! sms? ingat? apa? hihihiiiii...*buat2 lupers plak!