Nuffnang

Tuesday, May 19, 2009

selamat hari raya


bile dah takde keje.. aku buat biskut oat, aka,
biskut paling pemalas bagi sapa2 yg malas nak buat biskut kekdahnya..
sempat buat 2 adunan. dapat laa dlm 120bijik. sikit kan?
tapi tak tipu.. mmg sdap :). try la buat...
nak2 aku penah baca pasal kakjah,
ade oat lelebih dia buat basuh hayam!
ade ke patut... kaya laa tuh... kaya la tuh... hoho!
.
.

dapat laa dalam dua telap cinonet nih ha.. mmg sikit.
.
.
.

siap2 dengan minum petang untuk ayahanda tercinta.

nescafe tarik lite2 ngan 4pc biscoti de oat.

.

.

ayah aku nih biskut2 butter dia kurang gemar.

tapi kalu letak dalam 4-5 keping untuk sekali hadap,

insya allah dia makan :). yg aku letak 4pc tuh, habis.

.

.

dan mana telap lagi satu? adik aku bawak balik lari ke asrama.

malam tuh pak itam n mak itam aku datang; ibu tanya;

"kakak, biskut yg kakak buat tuh ada lagi?"

"takde, habis sudah.. dak adik bawak balik asrama dia"

haih...

.

.

p/s: afiq, ko buat n3 tart nenas gulung tuh, sangat laa mengiurkan beta! uhuks!

.

.

21 comments:

AfiQ said...

cantek biskot ko kak !
bak kate kakpiah...ini adalah siriyes!

Tijah said...

aku biskut2 kek2..atau apa saja resepi yg bersukat ni mmg MALAS a.k.a TAK KOSER. huhuhu. lagi pun laki aku, anak aku bukan pemakan biscoti mahupun kek. takpe la kalu tingin sangat nati aku beli jer biskut tiger tu sebungkus.

cokolat said...

gigih betol ko ni..
aku nak buat cucuq pun pemalas ni pulak nak uli tepong ke bagai..
dah layak kawen dah ko ni..

yuyee cap limau said...

kak alis WAJIB ablgunnah kwen dah nie..saya sokong kate2 kak cok..huhu,sedap yea biskot tu,lagi sedap kalu da org pos kan..hihi

||alis|| said...

afiq: cantik? itu tahap pemalas. biskut nih rasa2nyer cam kali ke-2 aku buat biskut.

kakjah: sama laa kakjah, aku pon tak suka buat benda2 bersukat nih (krn jemenai mmg begitu), tapi dah hari2 aku terpandang resepi dia kat kotak t/jagung, tuh yg TERbuat tuh ;)

kakcok: hihi.. tuh biskut pemalas la kakcok.. kawen? amboi, jauh visi nyer kak~

yuyee: adikkkkk..! lama menyepi ;). nak pos? guna pos biasa boleh? sampai qlate dah lemau dah biskut tuh~ hiks!

julietchun said...

aku pun suka gak,..suka makan ler,kekekkeke. Maaf tanya sikit, org Melaka pnggil balang tu TELAP ke?

Ms.Lilies said...

uik dik...semlm ko dah janji ngan aku nak bg skitkan...tertunggu2 ni

hahahaha

kakpiah said...

jah!! biskot taiger tu aku yg punya!!

aku kagom la ngan ko dik..
sangat rajin oke..
kalo gini la gayanyer..
cepat la ko ketemu jodoh..

Ungku Nor said...

huh..pagi2 dah letak gambar makanan..

bak kata AFIQ..ini adalah siriyess!!!!

;p

||alis|| said...

kakjuliet: itu telap aku suka2 je panggil, telap tuh cam telap kuih raya kan? maaf la, aku nih ada masalah celaru bahasa melayu (benar), kdg2 masa tgh menaip atau bckp, susah nak cari vokep malay, salu terfikir vokep BI atau mandarin. kdg2 ayat BM aku tunggang langgang.

kakmimi: salu kan aku asek post manjang tak jadik? hihi!

kakpiah: hahaha! berebut sekut tiger plak.. kawen? amin2.. bank islam takde bujang teruna ke? *vavava, gatai!*

kaknor: saya ngidam roti pattaya akak!

paRi-paRi sYurGa said...

...........................





insan terpinggir.

hahahaha.

joegrimjow said...

ni apa kess ni??

||alis|| said...

anim: insan terpinggir? wassup babe? ko jgn dik.. apsal nih? *ceh gelabah semacam!

joe: kes dia : ku sahut mu buat biskut oat barter ngan ku buat cream puff mu, amcam, ada bran??? *wink*

Anonymous said...

Asskum..nampak sedapnya biskut..blehlah tempah utk raya nie..anyway saya nie kawan C.Pah..saya selalu jugak tengok Blogger teman2 c.pah..Tapi saya takda blogger..saya keja dkt PERODUA..so sapa2 nak beli keta blehlah beli dgan saya..saya bleh bagi disc..kalau member2 nak beli saya bleh bagi disc juga..Nie no saya 012-646 3826 atau pun bleh bgtahu c.pah..

AfiQ said...

anda telah di tag kak! silekan.......

||alis|| said...

annoy: baikk.. makaseh.. nih sapa nama adik nih? (adik la sgt, kot akak kang, mampoih den!)

afiq: va va va.. hahhaa! baikkkkk!

tasikmerah said...

lis... aku satu beskut pun haram tak pernah buat! ha ha.



.

||alis|| said...
This comment has been removed by the author.
||alis|| said...

kakTM: meh aku bagi dia resepi biskut oat nih, senang giler kak! buat la.. nescaya MC mintak ko buat lagik.. hihi..

Monkey D Luffy said...

pergh

mcm restoran mewah punya menu

||alis|| said...

zali: ahahaha! try la datang umah, betol2 cam datang hotel.. kahkahkah!