Nuffnang

Monday, May 11, 2009

sesuatu yang aku tidak pernah tahu...

tadi; 10am hingga 7pm, aku merewang kat rumah makcik aku;

rewang bungkus2 kerepek dlm beg2 kecik then masuk dlm beg 'terima kasih';

hampir 2,000 bungkus nak kena buat;

so, 2,000x2= itu la keje kami seharian tadi.

ok, off bout that.


bile dah join kumpulan2 makcik2 nih; ada petua/pantang yg mereka tahu..
yg aku sendiri tak pernah tahu.

(1) wanita yg dalam haid, tidak boleh memetik daun limau purut.
dikhuatiri pokok limau purut boleh mati.

(2) hasil buah kuini sulung, tidak boleh dipetik dengan tangan.
dikhuatiri hasil kuini akan datang, akan berulat.

(3) pokok pisang, elok ditanam oleh si teruna bujang.
dikatakan hasil buah pisang yang dituai akan menjadi sangat baik.

pelik, kan?

tapi itu laa kenyataan. aku jadik saksi kepada kebenaran petua2 dan pantang2 itu.

petang tadi.

6 comments:

Tijah said...

1-tu tipoo. limau purut aku elok jer berbuah lebat. hehhe

2-tak sure. sbb ko yg dok berjiran dgn pakcik kuini...bukannyer aku. kikikiki

3-mungkin. dan mungkin hasilnyer nanti melambangkan "like father, like son" wakakaka...

||alis|| said...

kakjah: va va va... tak tunggu seminit yer ko kak, dats y i lap u..

tuh la, yg tang limau purut tuh pon aku musykil, pokok limau aku 3-4batang elok jer, ntah, pokok limau tuh pilih sapa yg gemenai sume ok kot! haha!

rumah hamba ada dua batang pohon kuini rupernyer... aku tak tahu, aku igt pohon mangga, hiks! berbuah sulung, ayah aku TERpetik, haha!

yg pisang, aku no komen la kak..

panjang weh komen aku, bleh buat n3 lagik satu nih!

umyra said...

ahaks...i gelak guling baca statement kak jah part "like father like son"..ahahahahaha..very the deepest meaning *matila broken english*

alis...bagi alamat mu kat email i ok. elkheyr83@yahoo.com

||alis|| said...

cikkhai: uhuhuhuhuuuu... lama nyer tak dengo kabo.. bz yer? ahaha.. kakjah semestinyer punya komen2 terbernas di alam semesta ;P

ok nnt ai passkan pada yu oke ;)

qishie said...

hahaha

tak tahu plak ada pantang larang cemni.

hehe

||alis|| said...

qishie: kan? hihi. kiter pon bawu tawu.. hiks~