Nuffnang

Wednesday, June 10, 2009

nari hari minta resepi sedunia ker?

11am... sms masuk....

"kak, cam ner nak buat kuah durian?" adik lelaki yg keje kapal itu sms.

"hang nak buat kuah durian?" aku tanya dulu.

"yup, tadi bekfes pulut, ada lebih, so teringin nak makan pulut lawan kuah durian. dah lama tak makan laa.."

"mana dapat durian?" aku tanya lagi.

"soh abang teksi belikan, dia hantar kat kapal nnt" adik aku sekarang nama jer kapal dah berlabuh, tapi as pekerja, dia tak bleh kuar dari kapal. peraturan.

aku terus beri resepi simple itu melalui sms.

==================================

5pm.... sms lain masuk.....

"kakak, camner nak buat puding roti yg awak buat kemarin?" adik ku yg sudah berkahwin, yg kini berada di JB, pula bertanya.

"tepung kastard ada?"

"ada. lagi?"

ok, aku pun sms la bahan dan cara nak buat puding roti tuh. crdt to kak jah ;)


5 pages of sms. campur pagi tadi, adalah dalam 10pages... lepas nih aku nak p spa, kasik urut ibu jari kanan aku.....

dah! tata...
.
.

7 comments:

haruan tasek said...

wah ada ejen bantuan membuat kuih kat sini. bg no nak minta bantuan membuat kuih juga nie.....la..la..la

Ms.Lilies said...

Pasni ko boleh buat buku "mari kita main masak2" hehehe...kagum aku dgn ko dik...rajin masak..errrrr meh aku bodek2 skit: ko mmg akak yg baik hehehe

Monkey D Luffy said...

senang ler aku nak tanya apa2 resepi ni

hehehe

Tijah said...

asal ko tak suh diorang refer blog jer weh. kan senang...

niari aku buat cencaru bondage.

hikhik...

::@FiQ said...

hikhikhik
taip "ON RESIPI" dan hanta ke xxxxx.
anda akan mnerime resipi mingguan....sekian~
ehh idea tuhkan??? eh wat duet tuh.. terai kak.. da sukses koling2 i k..;..***

mo0ney said...

walawei.bg resepi kot sms.spa jari adalah amat patut.sumber informasi yg baik betul lah alis ni..nanti nk sms mintk resepi jgklah

||alis|| said...

haruan: chargers aku ikut negeri tau.. kalau sabah mahal weh.. lalala jugak~

kakmimi: kagum? jangan. aku lagi kagum ko dah 2 anak tapi nampak cam anak dara org jer masa kat FB kemarin, *ini ada bodek juger*

zali: sebab ko adalah kapten pinky, aku bagi diskaun eh.. biar haruan jeles.. lalalala~

kakjah: masalahnyer adik2 aku tak tau aku ade blog masak weh.. haha! *cencaru bondege? apa tuh? harus masuk edisi siasat sebentar lagi*

afiq: ahaaa.... idea gak tuh eh.. ko join mobile income laa baru buat sms RESEPI.

mooney: aku takde resepi bertajuk "ikan paus kukus ala hati ini telah dilukai" weh.. camner? larikkkk!!!!!!