Nuffnang

Tuesday, June 9, 2009

Tidak semua benar itu logik

Seorang kafir (OK) berkata pada orang mukmin (OM) yang sedang berwudhuk:

OK: "Kenapa kamu wudhuk?
OM: "Aku tadi batal wudhuk sebab terkentut"
OK: " Aku heran, kamu kentut di belakang tapi kenapa kamu cuci muka, tangan, kepala dan kaki kamu? Kenapa kamu tidak cuci tempat yang keluar kentut?
OM: "Ini arahan Tuhanku, aku taat saja"
OK: "Jelas sekali agama kamu ini tidak benar. Arahannya tidak logik sama sekali"
OM: "Kebenaran itu tidak semestinya logik"
OK: "Apa buktinya?
OM: Yuk ikut aku


OM membawa OK ke sebuah pintu. Lalu OM memegang tangan OK, kemudian menyepit tangan OM dengan pintu itu. OK menjerit kesakitan.

OK: Aduh tangan aku sakit...tolong lepaskan tangan aku!
OM: Baiklah...inilah jawabanku: tangan kamu yang sakit, tapi kenapa mulut kamu yang menjerit?


OM pun meninggalkan OK yang bodoh sombong itu dalam kesakitan....



9 comments:

Cik Pah said...

kalau aku bukan kepit tangan dia..tapi kasik kepit kepala dia kat pintu tuh..huhuhu

haruan tasek said...

padan ok tu kalau aku putuskan aje tangan dia sekali.... sengal punya ok

Ms.Lilies said...

Dia kena bg jwpn cara tu baru reti bahasa skit hehehe....apesal kepit tgn ek x kepit benda lain wakakakaka

mo0ney said...

kepit kpla terus lagi kaw..hehehe

julietchun said...

kepit itu OK biar dia jadik OKU,kekekekee.

||alis|| said...

cikpah: amboi, 18SG tuh cikpah..

haruan: yg kamu plak mahu 32SG, haruslah kan, kapten..

kakmimi: oit! yg ini mesti 18SX nih, takyah aku jawab lain. sah la tuh~

mooney: ni 18PL, ni mesti ko still marahkan bank merah bank biru tuh e? ahahhaa!

kakjuliet: ko nih takde 18SG 18PL, sebab kalu gitu cara ko, mmg ganas tahap mentibang laut~

naqiubex said...

hahaha good good

::@FiQ said...

neh kesah benar ke ape neh kak? tgn spe ko kepit kak??
*tapi.....mmg btollapon... kdg2 x tercapai dek akal pikiran...

||alis|| said...

naqib: tak tau nak label apa, komen hang komen yg suci lagi murni, ahahaha!

afiq: kalau depan aku, aku masjidkan dia terus. tak pon aku ngajikan dia ker, atau... ape2 jer la!