Nuffnang

Monday, July 13, 2009

saya kunci gambar ini!

tengok cam biasa jer kan buah doyan nih?
.
.

tapi sebenarnya ini ialah buah doyan rahmah Allah. sejak musim doyan mula, aku berdoa dalam hati "ya allah, aku nak sangat lihat bagaimana buah doyan gugur depan mataku, amin~" alhamdulillah, dapat ku lihat doyan nih gugur, bukan satu, tapi 2 bijik sekali gus! selang 2-3saat jaraknya. maha suci DIA yg maha mendengar, kan? jarak aku ngan situasi itu ialah 3 meter.
.
.

pulasan sudah boleh dituai hasilnya ;)
.
.

petik main2.. takat nih dah 3 baldi kutip.
.
.

pulasan. model tangan: ihsan dari adikku ;P
.
.
.
antara kek lapis yg dibeli adik ku si kelasi itu semasa di sarawak mggu lepas.
.
.

ikan terubuk masin. mahu dibikin lauk apa ya? goreng pon sodap kah?
.
.

sempat men'sibuk'kan diri mggu lepas. perkahwinan abang shahril ngan adibah. abang shahril nih abang my bestest fren, suriana ahmad, yg berkebaya pink sebelah aku yg berkurung hitam.. *khay, adibah nih laa yg ku kata ada rupa kamu tuh ;)
.
.
.

11 comments:

paRi-paRi sYurGa said...

lawa kakak anim bergaya...
hehehe...
rindu akak.. lama tak borak!

Tijah said...

terubuk tu ko goreng jer sodap. tapi kena hiris nipis2 sbb dia byk tulang kan. pastu goreng bwg merah, bwg putih, cili padi byk2 pastu curah kat ikan goreng tadi. perghhhh!!! makan cenggitu pun heaven wa cakap lu...

sekian...terpanjang plak!

julietchun said...

terubuk masin tu sedap kalo ko ikut resepi yg tijah bagi. Fahri lalu pun ko tak sedar :D Sempat lagik gi kenduri kawen ye Kak alis,hehehe.

Ms.Lilies said...

kek lapis aku x jeles dah sbb aku dah ada supplier tetap kat srwk hahaha....

ikan masin goreng cam tijah cakap tu sedap...aku selalu buat...bezanya aku x campak cili padi...aku campak cili kering...bau menusuk hidung....

||alis|| said...

anim: apa2 sms yer sayang, balasannya mungkin telat sedikit, lantaran diri bergelar siswi kini. perghhh! ;P

kakjah: nnt aku kabo kat bonda aku, aku mana nak pegang dapur sekarang (eksen)

kakjuliet: ehh.. dik juliet patutnya nih, kekeke... resepi tuh cam org buat kat ikan pekasam jugak kan? my bonda buat gitu gak.

kakmimi: va va va.. eksen ko eh kak.. kekeke... kek sawak nih dulu penah beli kat wife staff petronas melaka nih, sebijik >< 1kg, rm60, oke la tuh, rasa dia pon sedap ;)

Baby said...

nk buah pulasan tu la...bg la skit meh anta kat Pj...

naqiubex said...

Nasib baik 3 meter jarak nya... haha

Cik Pah said...

pulasan.. sedapnyer tapi takutlah nak makan .. batuk batuk nnt.

::@FiQ said...

jeles la tgk dusun...aku pon nk buat stu la nnti..huahahuahua

Monkey D Luffy said...

hati2

nanti durian jatuh kena ko

cun09 said...

hii...seronoknyer dengaq durian jatuh depan mata *penah rasa pengalaman nii masa kecik2 kat dusun atok* tp bahaya tuu...kalu terus jatuh atas kepala nangiss lerr si fahri ;)