Nuffnang

Monday, August 15, 2011

surau oh surau...




+ kalau saf depan kosong, tolong laa ke depan yer, saya nak melompat saf boleh, tapi apa maknanya kalau saya berada di saf no4. hmmphtt.



+adik, kalau nak bising, sila pulang ke rumah, tgk boboi boy ke, tgk upin ipin ke.



+kamu datang surau semata nak amek moreh ke?



+dengan hanya senafas, saya dapat tahu makcik berbuka nasi dengan asam pedas KAW punyer tadi~ T___T



+mana saya berani nak tarik lengan makcik rapat ke kanan saya? makcik kan MAKCIK. yg tua dihormati. sudahnya belah kiri saya dah boleh isi sorang lagi jemaah, sampai ke witir.



+"rambut kat dahi makcik nampak, dagu makcik tak tutup habis.." ujar saya, dalam hati.



+ selaku makmum, jangan sesekali kita mendahului imam *erti kata kasar, jangan nak memandai, aminkan fatihah dulu, sujud sebelum imam sujud. ape guna mic?



+dah 2 minggu terawih nih saya perasan banyakkk koleksi jubah/telekung makcik yg lawa2.. yg fully beaded, yg renda2, yang kaler shocking pink, biru berdesing, telekung penuh renda sulam tebuk, tampal.. jeles saya taw~.



+tak salah langsung nak solat luar dari kebiasaan kita, iaitu, bertelekung tanpa kain telekung, tapi apakah makna aurat dan sopan dalam solat andai kamu solat dalam bertelekung saja, kemudian seluarnya cuma legging hitam-sendat-bila-rukuk-nampak-segala-galanya??





haih. potong markah puasa saya nari....


10 comments:

julietchun said...

semua kamu perati ye :D

tasekM said...

dah bila sujud nampak betis...

heh.


.

Ms.Lilies said...

aku ntah apsal tak minat pulak telekung kaler2 bead2 bagai ni...tp nengok org pakai aku suka

wos said...

yer,
aku pun sama mcm mimi,
tak minat telekung kaler2 bead2 bling2.

susah nak rendam klorok pun yer jugak.
hahaha!

gadisBunga said...

markah puasa saya tinggal 50% harini sebab tgk legging akak tu...

||alis|| said...

kakJ
maknanya saya madang kat saf belakang :)

||alis|| said...

kaktas
kalau kat al azim lagi banyak ragamnya mungkin ;)

||alis|| said...

kakmimi
saya pon tak suka kaler, sebenarnya mampu mengganggu kosentrasi jemaah lain.

||alis|| said...

kakwos
lepas tuh kaler turun kat kain telekung. wawawa!

||alis|| said...

kakgB, eh :D
markah gua dah susut 67% dah nari.